Osoby zatrudnione w branży nieruchomości przetwarzają każdego dnia ogromną ilość danych. Obejmują one m.in. bazę ofert, lokali i klientów. Zarządzanie i posługiwanie się tymi informacjami bez odpowiednich systemów informatycznych jest bardzo trudne. Jeśli prowadzisz biuro nieruchomości – jednoosobowe lub większe – zainteresuj się systemami ułatwiającymi zarządzanie danymi. W niektórych wersjach oprogramowania możesz korzystać z szeregu dodatkowych udogodnień, które ułatwiają codzienną pracę w branży nieruchomości.
System CRM dla biur nieruchomości to coraz częściej wykorzystywane narzędzie, znacznie ułatwiające pracę pośrednika. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy też biuro z wieloma oddziałami i szeroką kadrą pracowników. W każdym przypadku odpowiedni program dla biur nieruchomości przekłada się korzystnie na rozwój firmy.
CRM – co to jest?
Oprogramowanie CRM, czyli Customer Relationship Management, to system przeznaczony do koordynowania relacji z klientem – w tym przypadku do zarządzania biurem nieruchomości. Korzystając z tego narzędzia, znacząco wpłyniesz na sposób działania swojego biura. Poszczególne funkcjonalności ułatwiają organizację pracy pośrednika oraz umożliwiają tworzenie bazy danych klientów wraz ze szczegółowymi informacjami na ich temat. Dzięki temu w szybki sposób przygotujesz listę ofert zgodnych z wymaganiami danej osoby.
Jaki CRM dla biur nieruchomości?
W systemie CRM można znaleźć wiele ciekawych funkcjonalności, które mogą stanowić wyznacznik i pomoc przy wyborze konkretnego oprogramowania. Takie programy mogą być wykorzystywane zarówno przez pojedyncze biura nieruchomości, jak i agencje zrzeszające pośredników z większego obszaru, a nawet z całego kraju. Ważnym elementem jest możliwość integracji z zewnętrznymi systemami wymiany ofert, takimi jak MLS ASGAL, co pozwala na współpracę pomiędzy biurami i szybszą realizację transakcji.
Funkcje CRM dla biur nieruchomości
Czy specyfika systemu CRM różni się w przypadku pośrednictwa nieruchomości od oprogramowania wykorzystywanego w innych sektorach? Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze charakter branży. Głównym zadaniem oprogramowania jest wsparcie działań sprzedażowych. W tym celu tworzone są bazy danych zawierające wszystkie informacje na temat lokali – ich lokalizację, metraż, czy też stan.
Osobno tworzy się katalog klientów zainteresowanych konkretnym typem nieruchomości. Takie udogodnienie umożliwia przygotowywanie list ofert zgodnych z wymaganiami danego klienta oraz automatyczne kojarzenie z nim nieruchomości.
Na jakie funkcje CRM warto zwrócić uwagę? Na szczególną uwagę zasługują:
- szybki automatyczny eksport ofert do wielu najpopularniejszych portali ogłoszeniowych,
- publikacja ofert w ramach zintegrowanej strony www biura nieruchomości,
- integracja z systemami MLS,
- wygodne wysyłanie ofert do klientów z poziomu systemu,
- prezentacja ofert ze szczegółami,
- zaawansowany proces obsługi klienta – możliwość dodawania działań i notatek,
- działanie na urządzeniach mobilnych, w chmurze, online i offline.
Im bardziej rozbudowane możliwości filtrowania wybranych danych, tym sprawniejsze zarządzanie informacjami i łatwiejsze dopasowanie propozycji do potrzeb klientów. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem optymalnego oprogramowania dla swojego biura nieruchomości, warto przetestować możliwości systemu ASARI CRM, będącego jednym z najpopularniejszych systemów dostępnych na rynku.
CRM w marketingu i wsparciu sprzedaży
W dobie ogromnej konkurencji wielu klientów poszukujących wymarzonego domu czy też mieszkania, indywidualne podejście może być elementem, który daje prawdziwą przewagę na rynku. Tak się dzieje w przypadku biur korzystających z zaawansowanych systemów i aktywnie wykorzystujących funkcje CRM. Baza klientów pozwala w kilka sekund odszukać daną osobę i szybko zapoznać się z historią dotychczasowych relacji.