Klienci dowiadują się o Twojej marce za pośrednictwem różnych kanałów. Niektórzy docierają na Twoją stronę internetową z wyszukiwarki, drudzy – dzięki reklamom, a jeszcze inni – dowiadują się o niej od znajomych. Część z nich korzysta z Twoich usług wielokrotnie, a część ogranicza się do jednorazowego zakupu. Podobnych zawiłości jest naprawdę bardzo dużo. Właśnie tego typu szczegóły mają jednak wpływ na skuteczność dostarczanych przez Ciebie usług.
Customer Journey, czyli co?
Czy wiesz, co wpływa na to, że niektórzy zostają Twoimi klientami, a inni korzystają z usług konkurencji? Zaraz poznasz metodę, dzięki której wszystko stanie się jasne.
Customer Journey to świetne narzędzie, które pozwoli Ci poznać, a następnie odtworzyć wszystkie aktywności Twoich klientów na ścieżce zakupowej. Dzięki temu zidentyfikujesz niedopracowane aspekty swoich usług, które następnie zmienisz, zoptymalizujesz lub zaprojektujesz na nowo – w zgodzie z potrzebami ich odbiorców.
Pomoże Ci w tym Customer Journey Map, czyli wizualizacja podróży klienta.
Zastosowania Customer Journey
Customer Journey to tak naprawdę uniwersalne narzędzie, które pomoże Ci zaprojektować nowe procesy i maksymalnie wykorzystać potencjał tych rozwiązań, które już istnieją.
Sprawdzi się w każdej branży. Zgodzisz się przecież, że każda firma na pierwszym miejscu powinna stawiać doświadczenia klienta.
A do czego konkretnie możesz wykorzystać Customer Journey? Powinieneś skorzystać z tego narzędzia, jeśli:
- Szukasz pomysłów na rozwój – swojej firmy, produktów, usług czy pracowników.
- Chcesz zoptymalizować koszty w Twojej organizacji.
- Zależy Ci na podniesieniu satysfakcji klientów.
- Szukasz sposobów na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
- Chcesz zidentyfikować luki w aktualnie dostarczanych rozwiązaniach, by następnie je zoptymalizować.
- Zależy Ci na zaprojektowaniu innowacji.
- Chcesz udoskonalić doświadczenia Twoich pracowników lub kandydatów.
- Zastanawiasz się, jak zaplanować skuteczny proces onboardingu lub offboardingu.
Korzyści z mapowania ścieżki klienta
Wiesz już, że Customer Journey ma wiele zastosowań. Bez względu na to, do czego dokładnie zdecydujesz się wykorzystać to narzędzie, na pewno będzie zależeć Ci na poprawie konkretnych wyników biznesowych.
Dane zebrane przez McKinsey dowodzą, że firmy pracujące nad Customer Journey mogą cieszyć się:
- wzrostem przychodów firmy nawet o 15%,
- zwiększeniem satysfakcji klienta o 20%,
- zmniejszeniem kosztów o 20%.
Brzmi obiecująco? Dowiedz się więcej odwiedzając digitalmarketing.pl