Na czym polega pozycjonowanie?

Kobieta pozycjonuje swoje strony na laptopie

Pozycjonowanie stron w Google czy jakiejkolwiek innej wyszukiwarce internetowej to nic innego, niż napisanie treści na stronę internetową w taki sposób, aby ta pojawiła się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to gwarancja większego ruchu na stronie, który z kolei powoduje wzrost sprzedaży produktów, usług – czymkolwiek właściciel strony się zajmuje. Nie jest to tanie, ponieważ optymalizacja strony internetowej pod kontem SEO kosztuje od około 1000zł do kilku tysięcy miesięcznie. Jednak biorąc pod uwagę wzrost wyniku sprzedaży, jaką przyniesie taka inwestycja – zdecydowanie warto.

Co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Wyobraź sobie, że założyłeś właśnie swoją pierwszą stronę internetową. Zajmujesz się sprzedażą sukienek wieczorowych dla kobiet. Czemu po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „sukienka wieczorowa” na samej górze pojawia się strona internetowa znanej marki? Oczywiście tutaj swoją zasługę ma pozycjonowanie stron w Google. To optymalizacja strony pod takim kontem, trzymając się takich zasad, aby wyszukiwarka uznała daną stronę za najlepszą odpowiedź na zapytanie użytkownika. Strona zoptymalizowana dobrze to taka, na której absolutnie nie duplikują się treści z innych, bardziej popularnych stron. Ponadto ważna jest odpowiednia ilość, rozmieszczenie czy odmiana słów kluczowych. Wpływa to na zwiększenie liczby organicznych wyników wyszukiwania. Ze słowami kluczowymi podczas optymalizacji trzeba jednak uważać – nie może ich być ani za mało, ani za dużo. W przypadku „upchanych” słów kluczowych wyszukiwarka może uznać to za spam i automatycznie zaniżyć pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron w Google z odpowiednimi narzędziami, wiadomościami i umiejętnościami to wbrew pozorom nie tak trudne zajęcie.

Organiczne wyniki wyszukiwania – co to takiego?

Organiczne wyniki wyszukiwania to nic innego, jak liczba kliknięć w link danej strony, z wyłączeniem otwarcia tego linku przez źródła sponsorowane. Krótko mówiąc – to ilość wejść na stronę bezpośrednio z wyników wyszukiwania czy dzięki przesłaniu sobie linka przez użytkowników. Do organicznych wyników wyszukiwania nie zawierają się te kliknięcia, które powstały poprzez kliknięcia w reklamy czy przynależność do linków sponsorowanych. Każdy użytkownik, który odwiedzi Twoją stronę w sposób narutalny – ponieważ sam znajdzie ją w wynikach wyszukiwania to element twojego organicznego wyniku wyszukiwania.

Pozycjonowanie – jak zacząć?

Pozycjonowaniem w Google najczęściej zajmują się specjaliści od SEO. Ci często współpracują z copywriterami, lub sami zaczynali w tej dziedzinie, której „odłamem” jest właśnie SEO copywriting. Dlatego zacznijmy od początku – jak zostać copywriterem? W internecie aż roi się od kursów, rad i zalet pracy jako copywriter. W internecie możesz znaleźć masę darmowej wiedzy. Jeśli temat Cię naprawdę interesuje – naprawdę nie jest to trudne! Oczywiście profesjonaliści potrzebują odpowiednich kursów, aby pracować w profesjonalnych agencjach zajmujących się pozycjonowaniem. Jednak pozycjonowanie w Google może być zajęciem dla freelanderów-samouków. Jeśli nie wiesz, jak rozpocząć działalność, obawiasz się, że poziom twoich umiejętności nie jest tak wysoki, jakiego będzie oczekiwał klient – nie martw się. Na to również jest bardzo łatwy sposób! W internecie jest całkiem dużo darmowych platform, na których możesz zacząć swoją pracę i przy okazji cały czas szlifować swoje umiejętności. Na takich platformach możesz działać na podstawie umowy o dzieło lub umowy zlecenie. Sam wybierasz dla siebie teksty, które chcesz pisać, a więc nic Cię nie zaskoczy!
Artykuł napisany we współpracy z: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close