Narzędzia marketingowe dostosowane do oczekiwań grupy docelowej mają istotny wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. Efektywna strategia promocyjna powinna bazować na tradycyjnych materiałach oraz wirtualnych nośnikach. Warto wiedzieć, jakich błędów unikać, projektując standardowe formy promocji.
Błąd I: Brak spadów
Wiele osób, tworząc ulotkę, zapomina o wyznaczeniu obszaru, wychodzącego poza krawędź ostatecznej publikacji. Zastosowanie spadów gwarantuje dochodzenie druku do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Tworząc ulotkę, należy zatem pamiętać, by wszystkie elementy tekstowe i graficzne wychodziły kilka milimetrów poza końcowy obszar produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku dużej liczby nośników promocyjnych.
Błąd II: Zła rozdzielczość
Potencjalni klienci zwracają uwagę nie tylko na content reklamowy, ale również jakość materiału, na którym został umieszczony przekaz. Warto zatem pamiętać, że plik z gotowym projektem ulotki powinien mieć odpowiednią rozdzielczość. W przypadku ulotek i broszur zaleca się zastosowanie 300 DPI. Taka rozdzielczość pozwala bowiem na uzyskanie dobrej ostrości oraz nasyconych barw. Parametr 300 DPI zabezpiecza również projekt przed zlaniem się zbliżonych do siebie tonów.
Błąd III: Nieodpowiednia nazwa
Przy tworzeniu ulotki należy pamiętać nie tylko o ogólnych zasadach, ale również szczegółach, które mogą wydawać się mało istotne. Zapisując plik, wiele osób decyduje się na jego zapisanie pod prostą nazwą. Rozwiązanie to jest jednak niemałym utrudnieniem dla drukarni, obsługujących dużą liczbę klientów. Znalezienie pliku z powszechną nazwą wymaga bowiem wiele czasu. Istnieje również duże ryzyko, że projekt zostanie przez przypadek usunięty lub zastąpiony innym konceptem. Przed oddaniem pliku do drukarni, należy zatem odwiedzić stronę internetową firmy i sprawdzić, jaki wzór zalecany jest w nazewnictwie pliku.
Druk ulotek jest zatem świetnym nośnikiem promocyjnym. Należy jednak pamiętać, że tego typu materiały są często ignorowane przez odbiorców ze względu na powszechność. Warto zatem zdecydować się na stworzenie niekonwencjonalnego projektu ulotki.