Wdrożenia IT – na co zwrócić uwagę?

Dwie osoby w biurze zajmują się wdrążeniem IT w firmie

Wdrożenie nowego systemu informatycznego to poważne przedsięwzięcie. Firma rzadko kiedy zajmuje się tym we własnym zakresie – zazwyczaj taka usługa jest zlecana na zewnątrz. Jak powinna przebiegać jej realizacja, aby końcowy efekt spełnił oczekiwania przedsiębiorcy?

Ile to będzie kosztować?

Wdrożenie systemu IT jest zwykle dość poważnym wydatkiem. Wielkość budżetu jest bardzo istotna, bo od niego zależy zakres oraz czas wdrożenia, o ile jednak nie warto na tym projekcie oszczędzać, tak najdroższa opcja nie zawsze będzie tą najkorzystniejszą. System, który zostanie wdrożony, ma być przede wszystkim funkcjonalny, tak żeby udało się poprawić wydajność firmy oraz jej wyniki finansowe.

Wdrożenia zajmują czas i mogą się wiązać z lekką dezorganizacją pracy, a to jest kolejny element mający wpływ na działalność firmy – najlepiej, kiedy wdrożenia są tak zaplanowane, że praktycznie w ogóle nie przeszkadzają w realizacji codziennych obowiązków. Czas się skróci, jeśli zatrudniony zespół będzie duży, to jednak oznacza wyższe wydatki – należy więc sprawdzić, czy bardziej się opłaci krótsze i droższe wdrożenie, czy jednak taniej wyjdzie zatrudnienie mniejszego zespołu i nieco dłuższe prace.

Analiza przedwdrożeniowa

Wdrożenie to główny proces, ale nim do niego dojdzie, należy wybrać odpowiednie rozwiązanie, dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Firma Enicom rozpoczyna swoje działania właśnie od rozmowy z klientem oraz analizy przedwdrożeniowej, dzięki czemu jest pewność, że wybrany system będzie tym najbardziej efektywnym, pasującym do charakteru firmy. Wszystkie etapy wdrożenia odbywają się według przygotowanego wcześniej planu, dlatego prace przebiegają dużo sprawniej i znacznie rzadziej dochodzi do niespodziewanych problemów.

Jaki jest cel wdrożenia?

Instalacja nowego systemu informatycznego musi mieć jasno określony cel – w zależności od profilu działalności, może to być na przykład sprawniejsza praca magazynu i obniżenie kosztów realizacji usług. Po zakończeniu wdrożenia potrzebne jest więc określenie, czy udało się osiągnąć planowany cel, do czego służy porównanie wartości z okresu przed i po instalacji systemu. Jeśli wyniki pokrywają się ze spodziewanymi efektami, można uznać przeprowadzone wdrożenie za sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close