Strategiczny sposób myślenia o biznesie to ważny kierunek w działaniach, nastawionych na sukces. Tak działa performance marketing, ściśle powiązany z Internetem. Jego potencjał najszybciej odkryto w branży finansowej, e-commerce, turystyce czy też motoryzacji. Dlaczego warto stosować zaawansowaną analitykę biznesową?
Skuteczne śledzenie klienta
Lepsza komunikacja z klientem oznacza kontrolowanie jego ruchów. Sam content marketing nie powie nam zbyt wiele o upodobaniach zakupowych naszych klientów. Wzmocni przekaz, jaki do nich wysyłamy, ale niewiele więcej. Marketing efektywnościowy bardzo precyzyjnie mierzy ścieżkę zakupową. Dzięki temu wiemy, co się dzieje od pierwszego kontaktu z naszą ofertą poprzez zakup. Zaawansowana analityka wesprze dotychczasowe działania, czyli e-mail marketing. Świat digitalu oferuje coraz więcej, jednak działania w jego obrębie nie powinny być przypadkowe. Śledzenie klienta nie brzmi najlepiej, jednak w praktyce oznacza nakłonienie go do wykonania konkretnych czynności, jak kliknięcie w reklamę.
Mierzalny skutek akcji marketingowych
Podczas gdy content marketing ma na celu budowanie wizerunku marki, performance marketing przekłada ten ukształtowany już wizerunek na pożądane działania odbiorców. W Stanach Zjednoczonych doceniono jego potencjał, ponieważ ponad 60 proc. finansów, przeznaczonych na reklamę interaktywną, wędruje właśnie w tym kierunku. Mniej liczy się to, ile osób zobaczyło banner reklamowy. Ważniejsze staje się, ile osób w niego kliknie, wejdzie na konkretną stronę www, wypełni formularz, dokona zakupu. Elementem tej układanki jest także e-mail marketing, ponieważ klient składając zamówienie pozostawia do siebie kontakt mailowy. Wszystkie te czynności da się monitorować, analizować i wyciągać odpowiednie wnioski.
Najlepszy poziom konwersji
W jakiej formie reklamy internetowej sprawdza się ten model? Zarówno w pay-per-click, pay-per-lead, pay-per-action i pay-per-sale. Dzięki monitorowaniu kampanii na bieżąco można uzyskać jak najlepszy poziom konwersji. Performance marketing jest bardzo elastyczny, można go prowadzić przy użyciu wielu narzędzi, jak content marketing, digital marketing, e-mail marketing, a także social media marketing. Liczą się w nim wszystkie aktywności odbiorców przekazu reklamowego, ponieważ konwersję przeprowadza się na każdym etapie. Ważne jest, jakimi ścieżkami klient dotarł do celu, czyli zakupu produktu.
Gromadzenie informacji o procesie zakupowym to dobry punkt wyjścia do sprawdzenia, które działania marketingowe okazały się najbardziej efektywne, a które można pominąć przy kolejnej kampanii. W ten sposób lepiej dysponuje się środkami, przeznaczonymi na reklamę.