Marketing efektywnościowy – co kryje się pod tym pojęciem?

osoby w biurze przy stole

Strategiczny sposób myślenia o biznesie to ważny kierunek w działaniach, nastawionych na sukces. Tak działa performance marketing, ściśle powiązany z Internetem. Jego potencjał najszybciej odkryto w branży finansowej, e-commerce, turystyce czy też motoryzacji. Dlaczego warto stosować zaawansowaną analitykę biznesową?

Skuteczne śledzenie klienta

Lepsza komunikacja z klientem oznacza kontrolowanie jego ruchów. Sam content marketing nie powie nam zbyt wiele o upodobaniach zakupowych naszych klientów. Wzmocni przekaz, jaki do nich wysyłamy, ale niewiele więcej. Marketing efektywnościowy bardzo precyzyjnie mierzy ścieżkę zakupową. Dzięki temu wiemy, co się dzieje od pierwszego kontaktu z naszą ofertą poprzez zakup. Zaawansowana analityka wesprze dotychczasowe działania, czyli e-mail marketing. Świat digitalu oferuje coraz więcej, jednak działania w jego obrębie nie powinny być przypadkowe. Śledzenie klienta nie brzmi najlepiej, jednak w praktyce oznacza nakłonienie go do wykonania konkretnych czynności, jak kliknięcie w reklamę.

Mierzalny skutek akcji marketingowych

Podczas gdy content marketing ma na celu budowanie wizerunku marki, performance marketing przekłada ten ukształtowany już wizerunek na pożądane działania odbiorców. W Stanach Zjednoczonych doceniono jego potencjał, ponieważ ponad 60 proc. finansów, przeznaczonych na reklamę interaktywną, wędruje właśnie w tym kierunku. Mniej liczy się to, ile osób zobaczyło banner reklamowy. Ważniejsze staje się, ile osób w niego kliknie, wejdzie na konkretną stronę www, wypełni formularz, dokona zakupu. Elementem tej układanki jest także e-mail marketing, ponieważ klient składając zamówienie pozostawia do siebie kontakt mailowy. Wszystkie te czynności da się monitorować, analizować i wyciągać odpowiednie wnioski.

Najlepszy poziom konwersji

W jakiej formie reklamy internetowej sprawdza się ten model? Zarówno w pay-per-click, pay-per-lead, pay-per-action i pay-per-sale. Dzięki monitorowaniu kampanii na bieżąco można uzyskać jak najlepszy poziom konwersji. Performance marketing jest bardzo elastyczny, można go prowadzić przy użyciu wielu narzędzi, jak content marketing, digital marketing, e-mail marketing, a także social media marketing. Liczą się w nim wszystkie aktywności odbiorców przekazu reklamowego, ponieważ konwersję przeprowadza się na każdym etapie. Ważne jest, jakimi ścieżkami klient dotarł do celu, czyli zakupu produktu.

Gromadzenie informacji o procesie zakupowym to dobry punkt wyjścia do sprawdzenia, które działania marketingowe okazały się najbardziej efektywne, a które można pominąć przy kolejnej kampanii. W ten sposób lepiej dysponuje się środkami, przeznaczonymi na reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close