Nie ulega żadnej wątpliwości, że znajomość języków obcych jest w życiu bardzo ważna. A jak, to się ma w odniesieniu do biznesu? Jakie języki są najbardziej przydatne w prowadzeniu biznesu?
Branża a znajomość języka obcego
Bardzo trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, w jakich branżach znajomość języka obcego przydaje się najbardziej. Jest to uzależnione od bardzo wielu czynników. W pierwszej kolejności można wziąć pod uwagę takie czynniki, jak lokalizacja i typ grupy odbiorców. Jeśli firma zajmuje się sprzedażą i znajduje się w miejscu, gdzie jest duży przepływ klientów zagranicznych, to znajomość chociażby jednego języka obcego, na przykład angielskiego jest wręcz niezbędna.
Znajomość języków obcych jest również konieczna jeśli przedsiębiorstwo zamierza się rozwijać i rozszerzać swoją działalność na rynki zagraniczne.
Nauka języków
Pomimo tego, że w wielu branżach da się jeszcze funkcjonować bez znajomości języka obcego, to obszar ten bardzo się zawęża. A tym samym zawężają się możliwości co do prowadzenia własnego biznesu. Warto znać języki obce i umiejętność tą wykorzystywać w różnych sytuacjach biznesowych. Pierwszym językiem jaki warto wziąć pod uwagę planując naukę, jest język angielski.
Dlaczego właśnie ten język?
Ponieważ jest najpopularniejszy, jego poznanie umożliwi porozumienie się w wielu krajach, jak również jest to język występujący w sieci internetowej. Pierwszy pomysłem jaki zazwyczaj przychodzi do głowy, jak bierze się pod uwagę naukę, jest szkoła językowa. Warto pomyśleć o szkole, która uczy języka angielskiego w biznesie i dzięki temu zdobyć nowe kompetencje. Taką szkoła jest bez wątpienia http://www.alfadirect.pl/.
Ciekawym rozwiązaniem może być również kurs językowy online. Co do wyboru języka obcego do nauki, warto pomyśleć o lokalizacji firmy i ewentualnych, przyszłych kontaktach zagranicznych. Jeśli siedzibą firmy jest Poznań, a kontrahentami będą głównie Anglicy, to wystarczy znajomość tylko ich języka. Jeśli natomiast firma znajduje się blisko zachodniej granicy, to może odpowiednim rozwiązaniem będzie kurs językowy niemieckiego? A dla firm działających we wschodniej części kraju kurs językowy rosyjskiego. Każdy biznesmen musi indywidualnie ocenić, jaka nauka języków obcych wchodzi w grę w jego przypadku.
Język biznesu
Język biznesu jest używany przez ludzi prowadzących biznes i odnosi się najczęściej do języka angielskiego, chociaż inne języki obce również mogą być językami biznesowymi. Prowadzenie własnego biznesu łączy się z tym, aby prosperować w branży, którą dana firma się zajmuje. Znajomość języka biznesu bardzo ułatwia funkcjonowanie firmy, między innymi poprzez możliwość prowadzenia rozmów negocjacyjnych.
Dlaczego warto uczyć się języków obcych biznesowych?
Można śmiało powiedzieć, że znajomość języka obcego jest jednym z atutów pracy w biznesie. Większość firm działa obecnie na rynkach międzynarodowych. Biznes wymaga rozmów z kontrahentami, a korzystanie z translatora może tylko doprowadzić do śmiesznych sytuacji. Wybierając się na kurs językowy można wybrać na przykład jeden z poniższych języków:
- język angielski
- język niemiecki
- język rosyjski
- język hiszpański
- język francuski
Wybór języka do nauki będzie w dużej mierze zależał od tego w jakim obszarze porusza się firma i z jakimi kontrahentami ma do czynienia. Dobrym rozwiazaniem w nauce języka obcego biznesowego jest szkoła językowa. Może ona działać na zasadzie stacjonarnej, na przykład w Poznaniu, ale może to być również kurs językowy online. Jak wyglądają tego rodzaju kursy językowe? słuchacze podczas kursu uczą się sprawnej komunikacji w wybranym języku, pod uwagę brane jest również słownictwo branżowe. Są na przykład organizowane specjalne kursy języka obcego biznesowego dla właścicieli i pracowników z sektora stoczniowego. Każda branża posługuje się językiem specjalistycznym, znajomość nazewnictwa w języku obcym bardzo ułatwia komunikację w środowisku międzynarodowym.
Artykuł napisała:
Joanna.W
Źródła:
- http://www.kms.polsl.pl/prv/spnjo/referaty/czajkowski.pdf,
- https://www.pip.gov.pl/pl/f/v/20267/01%2002%2010.pdf.
Bez języka ani rusz. Każdy o tym wie. A przynajmniej wiedzieć powinien. Nawet pracując w branżach spożywczych trzeba mieć chociaż minimalny zakres słownictwa opanowany. Zresztą na przykład język angielski jest na prawdę prosty i można w bardzo krótkim czasie go opanować do perfekcji 🙂