Czym są triggery?

Mężczyzna pracuje przy laptopie

Trigger to reguła automatyzacyjna, czyli pewien scenariusz, który planujemy z wyprzedzeniem, aby przy zaistnieniu określonych zdarzeń uruchomił pożądane działanie. Triggery dostępne są w narzędziach automatyzacji marketingu i niosą za sobą wiele korzyści. Chcesz wiedzieć więcej na ich temat? Przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji!

Trigger marketing – co to?

Trigger marketing to wiadomości aktywowane określonymi zachowaniami użytkowników. Pierwsza wizyta na stronie – odpowiedni moment na wiadomość powitalną lub przedstawienie firmy. Wyjście ze strony bez dokonania zakupów – czas na wiadomość zachęcającą do lepszego poznania oferty. Porzucony koszyk – przypomnienie klientowi o nim lub wyświetlenie kodu rabatowego, który przekona do finalizacji zakupu. Triggery, czyli tzw. „wyzwalacze”, które mogą wywoływać określone działania jak np. wysłanie wiadomości, sprawdzą się nie tylko w branży e-commerce. Wykorzystuje się je także jako przypomnienie o wizycie czy na przykład podziękowanie za przesłaną aplikację w procesie rekrutacyjnym. Tym samym trigger based marketing to metoda, która zakłada, że aktywności marketingowe są wywoływane przez konkretne działanie klienta, wydarzenie lub inny czynnik zewnętrzny.

Zalety trigger marketingu

Funkcjonalność triggerów pozwala dostosować komunikację do preferencji kupującego oraz sytuacji występujących w trakcie e-zakupów. Tworzenie symulacji wydarzeń to inaczej wcielenie się z rolę klienta i projektowanie scenariuszy, które mogą mu się przydarzyć. Narzędzia do automatyzacji marketingu, takie jak PushAd, pozwalają na prześledzenie ścieżki zakupowej klientów i stworzenie segmentacji użytkowników. Wówczas możliwe jest opracowanie różnych symulacji, dostosowanych do określonych grup odbiorców, by wysyłać do nich adekwatne wiadomości automatycznej komunikacji marketingowej. Adekwatne, czyli wysłane w odpowiedzi na określoną aktywność użytkownika w obrębie witryny.

Spersonalizowany komunikat, generowany po wykonaniu określonej aktywności przez użytkownika platformy e-sklepu sprawia, że klienci czują się zaopiekowani, mają większe zaufanie do marki i chętniej wrócą, by kontynuować lub powtórzyć swoje zakupy. Istotną zaletą triggerów jest również ich bezpośrednie przełożenie na wskaźnik ROI, czyli wskaźnik rentowności, stosowany w celu zmierzenia efektywności działania.

Czy trigger marketing to tylko komunikacja?

To pytanie często pojawia się wśród klientów, którzy rozważają automatyzację marketing. Otóż nie – triggery wcale nie muszą oznaczać automatycznego wywoływania komunikacji. Można ograniczyć się do zapisania klientów w bazie, a komunikację uzależnić od dodatkowych działań – np. ilości wizyt na stronie. Analiza doświadczenia klienta jest cennym wyznacznikiem i może inicjować komunikację, ale nie musi. Triggery nie są odpowiedzią na działania odbiorców, mają je raczej zainicjonwać, dlatego ważne by docierały do nich w idealnym momencie – wówczas zwiększa się prawdopodobieństwo konwersji. Tym samym za triggery możemy uznać też określone wydarzenia, jak np. święta, dni premiery, specjalne okazje. Czynnik zewnętrzny również może uruchomić scenariusz wydarzeń i zainicjować późniejsze działanie odbiorców. Chcesz wiedzieć o automatyzacji marketingu? Odwiedź stronę: https://push-ad.com/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close