5 kroków do skutecznej strategii w social mediach

Prowadzenie social medi

Strategia marketingowa jest niezbędna, by marka mogła osiągać swoje cele – budować rozpoznawalność, docierać do nowych klientów, generować sprzedaż. Powinna być odpowiednio przemyślana i skrupulatnie opracowana. Przygotowaliśmy szereg wskazówek, które ułatwią Ci to zadanie. Oto 5 kroków do skutecznej strategii w social mediach!

5 kroków, by zbudować strategię w social mediach

  1. Wyznacz swoje cele – długofalowe i te, które jak najszybciej chcesz osiągnąć. Może to być budowanie zasięgu i docieranie do jak największej ilości odbiorców, budowanie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży. Cele mogą się wzajemnie przenikać – większe grono odbiorców może oznaczać zwiększenie sprzedaży, ale tylko wtedy, gdy będą temu sprzyjały odpowiednie narzędzia.
  2. Określ swój target – wytyczenie grupy docelowej jest niezwykle ważne. Oczywiście możesz budować markę „dla wszystkich”, ale wówczas musisz dobierać wiele różnych narzędzi, które będą odpowiednie dla każdej z grup odbiorców, przez co właściwie niezbędne może okazać się stworzenie kilku strategii marketingowych.
  3. Wybierz kanały komunikacji – w oparciu o grupy docelowe znajdź miejsca, w których możesz informować o swoich produktach i usługach czy realizować inne, obrane cele. Przykładowo, dla grup w wieku 15-30 lat dobrym wyborem będą Instagram i TikTok – tam warto prowadzić profil w kreatywny sposób, a nawet skorzystać z Influencer marketingu, z kolei dla przedziału wiekowego >30 lat, lepszym medium będzie platforma Facebook.
  4. Analiza SWOT i analiza konkurencji – to popularna, heurystyczna technika służąca do porządkowania i analizy informacji. Wyznacz z jej pomocą mocne i słabe strony swojej firmy, a także szanse i zagrożenia, jakie możesz napotkać realizując obrane cele. Analiza konkurencji jest tak samo ważna, jak analiza Twojej firmy. Odnajdź swoją konkurencję, poznaj jej produkty i usługi, sprawdź, jakie narzędzia komunikacji stosuje i jakie są tego efekty. Możesz w ten sposób zarówno zaczerpnąć inspiracji do swoich działań, jak i wyeliminować błędy, które popełnia ten brand.
  5. Wyznaczenie budżetu i opracowanie harmonogramu – to ważne, by wiedzieć jak, kiedy i za ile prowadzić swoje działania. Social media mogą być prowadzone absolutnie bezpłatnie i wcale nie oznacza to, że będą nieskuteczne. Dobry, regularnie publikowany content, atrakcyjne grafiki i zaangażowana społeczność potrafią zdziałać cuda.

Zwykle jednak, zanim dojdziesz do powyższego poziomu, potrzebny jest budżet, z którym „zrobisz hałas” i dotrzesz do szerszego grona, które skupi się wokół Twojej marki. Koszty związane są z płatną reklamą, ale też np. obsługą agencji marketingowej, copywritera czy grafika. Prowadzenie social media wiąże się z wydatkami, ale te są elastyczne – można je dostosowywać na bieżąco do potrzeb firmy. Niemniej już w strategii warto zastanowić się na działaniami i je w niej uwzględnić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close