5 sposobów na marketing w social media w czasie pandemii

praca w biurze przy laptopach

Ogólnoświatowa pandemia Covid-19 zainfekowała nas nie tylko zdrowotnie. Skutki mają także charakter biznesowy i ekonomiczny. W obecnej sytuacji nieco inaczej działa więc zajmująca się działaniami marketingowymi agencja interaktywna. Warszawa i inne miasta przechodzą na zmodyfikowany sposób komunikacji z klientem. Jak tworzyć marketing, aby nie stać się biznesową ofiarą wirusa?

Efektywne zarządzanie kryzysowe

Przymusowy lockdown, który dotknął wszystkich bez względu na szerokość geograficzną, zmienił nasze podejście do świata wirtualnego. Entuzjaści Internetu znaleźli dodatkowe powody na uzasadnienie swojej w nim aktywności. Z kolei spora część osób, dla których działania w sieci były sporadyczne, znacznie poszerzyła swoją aktywność. Takie niuanse w zwyczajach konsumenckich szybko wyłapuje agencja interaktywna. Warszawa szybko stała się areną bardziej intensywnych działań w sieci, ale to nie wszystko. Jakie działania marketingowe poleca się na czas pandemii?

1. Polubić social media to obecnie absolutny priorytet. Okres kwarantanny lub częstszego przesiadywania w domu to paradoksalnie świetny czas na komunikację z klientem poprzez social media. Firmy, które swoje kanały w mediach społecznościowych traktowały po macoszemu, powinny zmienić strategię. O czym informować klientów? Na pewno o tym, jak zmieniła się działalność firmy. W jaki sposób można się z nią kontaktować, składać zamówienia. Treści covidowe nie muszą być przygnębiające. Można je przeplatać informacjami o promocjach, bonusach czy wyprzedażach.

2. Ciekawy pomysł na content – od świetnych pomysłów marketingowych zwykle jest agencja interaktywna. Warszawa ma takich podmiotów najwięcej. Warto postawić także na inwencję internautów. Popularne w sieci challenge to tylko jedna z opcji, jaka może zaangażować naszych klientów. Warto uważnie śledzić komentarze pod postami, ponieważ przeciętny internauta właśnie tam dzieli się swoimi złotymi myślami. Wiele z nich to gotowy pomysł na ciekawy content. Wystarczy go wyłowić z gąszczu innych.

3. Nowe narzędzia komunikacji, czyli pojawienie się tam, gdzie nas jeszcze nie było. Każda agencja interaktywna w Warszawie doradza swoim klientom, w jakich mediach społecznościowych powinni promować swój biznes. Czas pandemii to dobry moment na eksperymenty i zaistnienie tam, gdzie nas jeszcze nie było. Warto odkryć potencjał tik-toka, który jest jednym z bardziej kreatywnych miejsc w sieci. Można założyć swój profil na Pintereście, którego popularność coraz bardziej rośnie.

4. Angażowanie się w akcje społeczne to inicjatywa, na którą klienci prawie zawsze reagują pozytywnie. Wspieranie akcji, które pomagają innym to doskonały sposób na budowanie wizerunku. Jakie akcje są popularne w czasie pandemii? Hasztagowanie lokali gastronomicznych, które dostarczają posiłki dla przedstawicieli służby zdrowia, przesyłanie informacji o zbiórkach na środki dezynfekujące lub wskazywanie miejsc, które świadczą pomoc dla osób na kwarantannie.

5. Budowanie społeczności wokół marki to sposób na zintegrowanie swoich klientów. Media społecznościowe mają ogromną moc, którą warto wykorzystać. Wielu internautów poświęca im sporo czasu. Jeśli taka osoba będzie aktywna na naszym profilu, pomoże w budowaniu zasięgów do nowych postów. Rozwinie dyskusję, odpowie na pytania innych. Jej wysiłki warto nagrodzić, ponieważ takie działania to dodatkowa reklama.

Zupełnie nowa sytuacja, w jakiej znalazły się wszystkie biznesy, oznacza zmiany w działaniach marketingowych. Warto eksperymentować i próbować nowych rozwiązań. Wiele z nich może się okazać dobrym wyborem na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close